Yeşil Kart Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Yeşil Kart, maddi durumu yetersiz olan ve sosyal güvencesi bulunmayan vatandaşların ücretsiz sağlık hizmetlerinden yararlanmasını sağlayan bir belgedir. 1992 yılından beri uygulanan bu sistem, aile fertlerini de kapsar ve sağlık sorunları için devlet hastanelerinde tedavi olma imkanı sunar. Başvuru şartları ve gerekli belgelerle ilgili detaylar önemlidir.
Yeşil Kart Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
23 Ağustos 2024

Yeşil Kart Nedir?

Yeşil Kart, Türkiye genelinde 24 yıl önce çıkarılan bir yasa ile uygulamaya geçen, maddi gücü yetersiz olan ve SGK ya da Bağ-Kur gibi sosyal güvenceleri bulunmayan vatandaşlar için geçerli olan, yardıma muhtaç kişilerin ücretsiz sağlık hizmetlerinden faydalanmasını amaçlayan ve bu anlamda kişilere verilen sağlık belgesi olarak bilinir.

Ülkemiz genelinde maddi durumu oldukça düşük ve bu sebeple sağlık sorunları için muayene ve tedavi ücretlerini karşılamakta zorlanan kalabalık bir kesim bulunmaktadır. Çıkarılan bu yasa ile devlet görevlileri tarafından yapılacak bazı süreçler sonucunda, Yeşil Kart almaya hak kazanan kişiler, devlet hastaneleri, sağlık ocakları ve eczanelerde bu hizmetten ücretsiz faydalanmaktadırlar.

Yeşil Kartın Kapsamı

Yeşil Kart, aile içinde eş ve çocukları da kapsamaktadır. Ailenin tüm fertleri tüm devlet hastaneleri ve sağlık ocaklarında ücret vermeden muayene olabildikleri gibi, bunun yanı sıra herhangi bir sağlık sorunundan dolayı hastanede yatmak veya ameliyat olmak gerekiyorsa, her türlü işlem ücretsiz bir şekilde hastanede tedavi uygulanabilmektedir.

Bu sağlık güvencesinden, maddi durumu iyi olmayanların dışında, bazı özel durumlarda sosyal güvencesi bulunan yüksek öğrenim öğrencileri, silah altında görev yapan askerler veya herhangi bir sebepten dolayı sağlık güvencesini kullanamayan vatandaşlar da yararlanabilir. Bu durum için farklı şartlar ve gerekçeler vardır, bunlara uyulması gerekmektedir.

Yeşil Kartın Tarihçesi

İlk Yeşil Kart uygulaması, 1992 yılında uygulamaya geçmiş ve birçok vatandaşa fayda sağlamış bir sağlık güvencesidir. Özellikle yardım ihtiyacı çok olan Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde başlatılan, tanıtımı tüm Türkiye'ye duyurulan Yeşil Kart, halkımız tarafından da oldukça rağbet görmüştür. Öyle ki, son yıllarda 17 milyonun üzerine çıkan Yeşil Kart kullanıcıları, ara ara yapılan araştırmalar ve gelir tespitleri ile de sürekli kontrol edilmektedir.

Maalesef bunu da kötüye kullanmaya çalışan, durumu oldukça iyi fakat elinde Yeşil Kart ile ücretsiz sağlık hizmeti gören kişiler de tespit edilmiştir. Bu Yeşil Kart sahiplerinin kartları iptal edilmiştir. Son yıllarda sağlık alanında yapılan değişiklikler ile Yeşil Kart uygulaması ortadan kaldırılmıştır. Fakat Sağlık Sigortası kapsamında, yine durumu kötü ve herhangi bir sağlık güvencesi olmayan vatandaşlar, ücretsiz bir şekilde kimlikleri ile tüm devlet kurumlarında muayene ve tedavi olabilmektedirler.

Yeşil Kart Başvuru Şartları Nelerdir?
  • Maddi durumu yetersiz, Bağ-Kur ve SGK gibi herhangi bir sağlık güvencesi olmayan vatandaşlar Yeşil Kart kullanabilir.
  • Geliri çok düşük olan, aylık geliri asgari ücretin 3'te 1'inden az olan kişiler başvuru yapabilir.
  • Kendilerine ait, ev, araba, bahçe, tarla ya da iş yeri gibi herhangi bir şeyin bulunmaması gerekir.
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olanlar ve gerekli yasa kanunlarına uygun olan kişilerin başvuru yapması gerekir.
  • Alınması gereken başvuru evrakları içinde herhangi birinde olumsuz bir sıkıntı olmaması şartı ile tüm vatandaşlar başvuru yapabilirler.

Yeşil Kart Başvurusu İçin Gerekli Belgeler
  • Başvuru yapacak kişinin kimlik belgesi,
  • Yeşil Kart talebi için doldurulması gereken form,
  • 6 ay içinde çekilmiş olan 3 adet fotoğraf,
  • Herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna kayıtlı olunmadığına dair belge,
  • Vergi dairesinden alınacak başvuru belgesi,
  • Tapu Sicil Müdürlüğü'nden üzerine kayıtlı herhangi bir mal kaydı olmadığına dair belge,
  • Emniyet Müdürlüğü'nden alınması gereken kişinin sicil kaydına ve suç bilgisine ulaşmak için belge,
  • Belediye Başkanlığı'ndan alınacak belge ile tüm evraklar tamamlandıktan sonra, bulunulan bölgedeki ilçe Kaymakamlığı'na başvuru yapılmalıdır.

Yeni Soru Sor / Yorum Yap
şifre
Sizden Gelen Sorular / Yorumlar
soru
Turanşah 11 Temmuz 2024 Perşembe

Yeşil Kart başvurusu için gerekli belgeleri toplarken vergi dairesinden alınacak başvuru belgesini hangi birimden ve nasıl alabilirim? Ayrıca Emniyet Müdürlüğü'nden sicil kaydı belgesini almak için ne gibi bir işlem yapmam gerekiyor?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap
Admin

Merhaba Turanşah,

Vergi dairesinden alınacak başvuru belgesini temin etmek için ilk olarak vergi dairesine gitmen gerekiyor. Orada 'Mükellef Hizmetleri' ya da 'Gelir Servisi' birimine başvurabilirsin. Kimlik belgenle birlikte talepte bulunman yeterli olacaktır. Detaylı bilgi ya da form için ilgili memurlara danışabilirsin.

Emniyet Müdürlüğü'nden sicil kaydı belgesi almak için ise başvuruyu bizzat yapman gerekiyor. Kimlik belgenle birlikte Emniyet Müdürlüğü'ne gitmeli ve sicil kaydı belgesi talebinde bulunmalısın. Bazı yerlerde online randevu sistemi de kullanılabilir, bu nedenle gitmeden önce bulunduğun ilin Emniyet Müdürlüğü'nün web sitesinden bilgi alman faydalı olabilir.

Kolaylıklar dilerim!

Çok Okunanlar
Haber Bülteni